söndag 28 september 2008

Överraskad!

I går hade jag tagit med mej barnen över till grannarna (mormor och morfar) för Grabben skulle bli klippt. Jag hade äntligen fått tummen ur och skulle iväg och ta kort till körkortet, bara expert öppnade kl 10. Maken var kvar hemma för han skulle köra igång nåt program på nån dator han höll på att greja med. "Så kan den stå och arbeta undertiden..." Dryg som attan var han, vilket inte är ovanligt alls. Helt plötsligt kommer väninnan MK in hos mor och far, "vad vill hon?" tänkte jag. Sen kommer nästa väninna och nästa och nästa. En hel hög i köket! Ja, ni har nog fattat att jag blev möhippad. Bara för att man gifter sej i hemlighet kommer man visst inte undan sånt. Jag blev så överraskad, hade ingen tanke alls på att detta skulle ske idag! Att jag är rätt lättlurad är ju bara tacksamt i ett sånt här läge!

Fick order om att packa en väska med bl.a. regnkläder, kanel, visp, skruvmejsel, finkläder, baddräkt, duschsaker. Sen fick jag ögonbindel och blev ivägkörd i bil. Chauffören snurrade runt lite och tillslut stannade hon. När jag klev ur bilen kände jag den bekanta lukten av häst. Som jag har tjatat på min kompis om att få följa med ut och rida. Jag har i 10 år hjälpt henne med hennes hästar, men efter barnen har inte tiden till ridning prioriterats - tyvärr. Men nu skulle jag äntligen få ta en tur på hennes underbara häst SALLE. En så snäll och trevlig häst finner man inte var dag. Tre tjejer tog en härlig ridtur ut i skogen och jag njöt för fulla muggar. En galopptur i full fart fick jag också!

Efter en dryg timmes ridtur bar det hem till MH för dusch, mat och sminkning! Söta L, som gjorde min brudmake, kom och sminkade mej riktigt festfin! Efter god tacopaj med sallad och bröd styrdes kosan mot stan och ett bowlingspel. Mitt resultat låter jag vara osagt - hrm - men det var riktigt kul och några käglor föll i alla fall, hihi.

Nästa anhalt var hemma hos en annan tjej vars namn också börjar på M (4 tjejer med väldigt lika namn på samma kväll) där det bjöds på vin, potatisgratäng, fläskfilé, sås och sallad. Mycket gott och magen stod nu i 4 hörn. Allt detta toppades med en underbar efterrätt bestående av ananaspaj och vaniljglass. Denna trevliga dag slutades med ett besök av Mia från lustens oas.

Med andra ord är jag nu en gift, möhippad, aningens stel (med ont både här och där) och mycket nöjd fru!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen...så de kan bli ;-) Låter som om ni hade en kul kväll...du skulle ha fotat lite så man fick se lite bilder :-D

Fru S sa...

Foton finns, fast inte i min kamera... De kanske kommer framöver!

Jessi sa...

Tänk att du inte slapp ifrån din brudhippa... Åh visst var vi snälla mot dig ;-). Nu är ribban satt vettdu...

3 barnsmamma sa...

Vad kul! låter som att dom var snälla mot dig iaf! Lät lite farligt där i början med väskan med kanel och finkläder mm. Jag fick oxå min möhippa eller fruhippa som de kallade det i efterhand!

Anonym sa...

Nej, vad roligt! Lite stelhet får man allt stå ut med. Lät ju kanonkul! Säger som Linnéa. Gärna lite foton. :-D

Anonym sa...

Men vad roligt och mysigt det låter!

Unknown sa...

Hihihi... När jag sa sådär häromsistens så visste jag ingenting! JAG LOVAR!!! *hihi*