måndag 29 september 2008

Nytt favorituttryck

Lillan kan nu säga mamma och pappa utan minsta tvekan. Ofta hörs hon ropa "Mamma, mamma, mamma!" Hon försöker sej även på brorsans namn och man kan skönja något som liknar det åtminstone. Han själv kallade sej för Nenne och det är inte i närheten av vad han heter. Enda bokstaven från Nenne som förekommer i hans namn är N.

Fiffilurs favorituttryck för tillfället (förutom gnället då) är BAOUW. Ett mycket användbart uttryck! Det går att skrämma dammsugaren med det, busa med brorsan med det, hälsa med det, utropa det när man vill ha något osv. Riktigt roligt är det att säga och det ligger så fint i munnen också. (Precis som glassen hon nu käkar i hopp om att gnället ska avta något.)
Baouw på dej dammsugaren!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du, vad söt hon är! Det är så härligt då de försöker utforska språket och testar sig fram.

Anonym sa...

Jag vet! Jag blir alldeles konfys. Jag menar, det kan ju knappast vara så att man en dag börja drömma om: Hmmmmm jag vill bli gynekolog och vill gräva mellan benen på damer dagarna i ända.

Förvisso kanske man vänjer sig och ser det som vilken kroppsöppning som helst, men tja-jag vet inte vad jag skulle tycka om min sambo hade det yrket.

Svåra och djupa frågor :-D ;-)