onsdag 24 september 2008

Ny utmaning

Jag har blivit utmanad igen! Denna gången av allas vår trevliga "djävul" http://thedevilwears.blogg.se/. Jag hoppar på utmaningen såklart.

Reglerna lyder:

  • Svara på alla frågor.
  • Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
  • Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Vilken mat äter du ofta?
Den jag lagar här hemma. Husmanskost borde det bli då. Är mammaledig för tillfället och lagar oftast 2 mål om dagen.


När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?
Jag hjälper nog oftast till. Mer eller mindre. Men det beror också på hur nära jag är personerna jag är på fest hos. Är mamma med blir jag dotter igen och dukar faktiskt av mindre än jag brukar...

Var sitter du helst när du bloggar?
Oftast stående vid köksbänken med en unge hängandes i benen. I köket står den bärbara om dagarna och i där spenderar jag mest tid (i köket alltså).


Köper du ofta Triss?
Nej.

Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Jag var 4 veckor i Kenya under min utbildning. Det var kanske ingen semester, men det är den resan som gett mej mest. Många minnen, många upplevelser och vi fick se annat än vad vanliga turister gör.


Vilken TV-kanal tittar du på mest?
Hm... 3:an 4:an och 5:an går varma. Kampen är hård, men kan det bli 5:an kanske.


Nya bloggare upp till kamp!
Lilla J www.sannalyckan.blogspot.com
Nyblivna 2-barnsmamman Anna http://mejamums.blogg.se/
Bokmalen får ju inte bli sysslolös på jobbet www.bokmal.blogg.se
Och sist men inte minst, den blivande bruden, som behöver en paus i allt förberedande www.omigen.blogspot.com

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Jag creddar dig för ditt citat om föräldraskap inne hos mig. Hoppas det var ok.

Anonym sa...

Jag kryper till korset, har ändrat. Jag VET JU EXAKT hur många barn du har...Slant lite på tangenterna ;-)

Äppelpaj låter mums.

Jessi sa...

Klart...

Anonym sa...

Ska anta din utmaning. Kul!!!