lördag 20 september 2008

På bio!

Idag har jag och grabben så äntligen varit på bio. Vi tog bussen till stan, inte tåget. Nenne var så nöjd och spände fast sej så bra med säkerhetsbältet! Sen berättade han om brickorna som finns på tågen på ryggstöden framför "Där kan man ställa fikat man har med sej!". Jag förklarade vad de röda knapparna var till och att man kunde gå av på olika hållplatser.

Väl i stan år vi så klart på McDonalds och sen hämtade vi ut våra biljetter. Grabben skulle så klart ha popcorn och jag köpte ett paket med popcorn, festis och en legoleksak i för 39 kr. Det tyckte jag var helt OK, för lego brukar ju inte vara så billigt. Att det sen var en StarWars robot är väl en annan sak...

Själva filmen var bra, lite dryg för min smak. Jag tycker böckerna är betydligt bättre. Vi har en ganska lättskrattad son och han skrattade inte så många gånger under filmens gång. Lite jobbigt att sitta still i 1.17 var det ju också. Men han skötte sej fint, satt, stod, hängde och såg på hela filmen utan knussel. Sen var han ganska trött, så det var skönt att komma ut i friska luften. Vi ringde pappan för skjuts hem och gick sen til BR-leksaker för att fördriva tiden. Där inne hittade han mycket han ville ha och det är ju bra, han fyller ju år i december och vi bör börja handla snart...

För att summera hela dagen så har vi haft en härlig mamma/son-dag och både han och jag har varit nöjda med vår tur!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, det låter ju som om ni har haft en alldeles fantastiskt mysig dag. :-)

Anonym sa...

Lyckliga dig som har en son som Nenne... och lyckliga mig som har ett sånt barnbarn. Nu är det bara att vänta på att lilla F får börja gå på bio...