måndag 29 september 2008

Två styck mindre trolliga troll!


Efter kvällens bad fick vårt troll ett möte med herr Sax. Ansade lite i nacken och tog en del på luggen, som började hänga i ögonen. Men det är inte lätt att klippa en 15-månaders trollunge! Nu klippte jag ju inte så mycket, men aningens svettigt var det. Huvudet gick fram och tillbaka och när man äntligen fått rätt tag, vreds det igen. Sen gäller det att vara försiktig så inte trollungen får herr Sax stucken där han inte ska vara. Bäst att hålla honom ur vägen! Hon har så bångstyrigt hår där bak i nacken, spretar åt alla håll och stackarn har ärvt min virvel, som drar allt hår åt vänster. Nåja, det blir väl folk av denna också om vi har tur - hihi.


Morfar fick ju under helgen äran att frissa sonen och han blev riktigt snygg i sitt korta hår! Jag tror morfar har det lite mindre svettigt nu än första gångerna han klippte honom... Mormor fixade i lite gelé, så gissa om han var mallig!

Om en vecka ska bägge trollungarna till fotografen och förevigas. Vi får väl se hur svett jag är efter den pärsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahah kan tänka mig att det var lite bökigt, men fina blev de´!

Unknown sa...

Ha ha ha.. här är det lääänge tills lillans hår någonsin kommer komma i närheten av herr sax!