torsdag 18 september 2008

En eftermiddag...

  • Pannkakor ska stekas för barnen är hungriga. Jag fixar smeten, går hyfsat, förutom att 1:an ska vara mellan trä och barken och får skåpdörren i huvudet och gråter.
  • Börjar steka...
  • Barn nr 2 blir nedbrottad i golvet av 1:an. Mamma skäller! Säger till 1:an att han kan leka med 2:an så jag kan steka klart pannkakorna. 1:an vägrar - han får sitta vid bordet i stället.
  • Jag och barnen dukar.
  • Barn nr 2 får sej en tryckare av barn nr 1 för att hon är i vägen vid hans stol. Mamma skäller igen och hotar barn nr 1 att han får vara på rummet tills maten är klar, nr 1 skärper sej.
  • Gräddar fler pannkakor.
  • Pappan ringer och kollar läget.
  • 2:an är hungrig och hänger gnällandes i mina ben.
  • Stersshormonerna sprutar.
  • 1:an frågar om maten är klar och jag säger "Nej". Han frågar "Varför?" och jag förklarar att "Nej, den är inte klar för jag var tvungen att trösta lillasyster förut när du buttade henne!" Svaret jag får är "Vad sa du?"
  • Djup suck...
  • Fortsätter med pannkakorna och 2:an hänger fortfarande utsvulten, döende vid mina byxor.
  • Slänger upp en pannkaka till henne, vänder den i laggen och fortsätter att göra iordning hennes pannkaka och jag bara väntar;
  • "Jag vill också ha!"
  • Djupt andetag "Ja, du ska få, men jag kan inte gör allt på en gång".
  • Tar ur en pannkaka ur laggen och lägger i smör.
  • Gör i ordning en pannkaka till 1:an.
  • Tillbaka till spisen där smöret börjar bränna - i med en ny pannkaka.
  • Lägger upp en pannkaka med glass och sylt till mej.
  • Vänder den i laggen.
  • Häller upp mjölk åt nr 1
  • Tar nya pannkakan och lägger på min första (Lika bra att ta 2 när jag ändå har tid).
  • Tar ur pannkaka, smörar och lägger i ny.
  • Tar några tuggor av min pannkaka.
  • "Mamma, jag vill ha en till!"
  • Vänder den i laggen och tar med en ny till 1:an.
  • Gör i ordning pannkaka till 1:an.
  • Vänder pannkaka.
  • "Mamma jag har tappat min gaffel!"
  • Har en diskussion (!) om att han får hämta själv och sen om vem som ska skjuta in stolen.
  • Tar några tuggor av min pannkaka.
  • Plockar upp 2:ans mugg som hon så läckert slängt på golvet.
  • Tar ur pannkaka, smörar och lägger i ny.
  • Äter färdigt min pannkaka.
  • Delar ut glass till barnen.
  • Vänder pannkaka.
  • Tar mej en ny och gör i ordning.
  • Hjälper 2:an med att äta glass - 1:an har nu ont i ryggen av sin glass, vilket han får om han äter för fort, konstigt?!?
  • Tar ur pannkaka, smörar och lägger i den sista YES!
  • Skickar in 1:an att tvätta händerna.
  • Han stannar utanför dörren för det fanns visst spöken där inne.
  • Försöker säga att det finns inga spöken på vår toa, men han har VISST hört nåt där inne.
  • Tvättar av 2:an, öppnar dörren för 1:an och förklarar att det bara finns bajskorvar där inne.
  • 1:an tvättar sej, 2:an är med där inne och kommer ut med pottan.
  • Stoppar in disken, torkar bordet.
  • 1:an är kissnödig, hjälper honom in och tar samtidigt med 2:an ut, som smitit in igen.
  • Skriver detta blogginlägg och har undertiden plockat med 2:an från 3 st stora stolar.
  • Hur många stavfel detta inlägg har struntar jag i just nu...

Torkar svetten ur pannan och funderar på att gå och handla blöjor, men orkar jag det med 2 barn, efter en pannkakasmiddag?

5 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA! Jag dööör! Jag kan lika gärna satsa på en kennel med hundar direkt.. här sitter jag och ojjar mig över en eventuellt vuxen hund...herregud. Skämmes på mig.

För övrigt tycker jag det var sjukt kul att det bara finns bajskorvar på toaletten. Det gjorde min dag! Tack Elin!

Anonym sa...

Jag blir alldeles matt och svetten pärlar sig då jag läser detta :-D. Wow....

Ja, exakt. Jag har ju inget annat att göra 12 veckor framöver, såsom att gifta mig, flytta, arbeta och andra triviala saker. Så nej, blir inget av med det!

Anonym sa...

Att du orkar...

Unknown sa...

Mannen och jag har nu läst ditt inlägg och skrattat högt båda två! Funderar även på det där med att skaffa två... hihi... just nu har jag hellre två bajskovar på toan än två ungar i köket! *fniss*

Anonym sa...

Jag tycker precis att det låter som det är hämtat från vårt kök:D-: Men du är verkigen fantastiskt duktig på att skriva, du träffar minsann mitt i prick och man får sig ofta ett gott skratt när man läser din blogg.