måndag 29 september 2008

Min diskmaskin och jag

Nu skriver jag ett inlägg som känns riktigt fånigt, att jag sen lägger ut en bild gör att det hela känns ännu fånigare. Men vaddå? Hela fenomenet med att blogga är mellan åt rätt fånig, so here it goes!

Jag älskar min diskmaskin och just idag är vi i fas. Annars brukar den alltid vara färdigdiskad för kvällen när jag är så trött att jag inte orkar plocka ur den. Sen svär jag på morgonen för jag hatar att behöva börja dagen med att röja i köket, även om det bara är att plocka ur diskmaskinen.

Vi köpte denna maskin till vår första lägenhet sommaren -00. Så den är ju faktiskt redan 8 år gammal. Dyr var den, det är ju en Miele, men herregud vilken underbar maskin - värd varenda peng! Den är snabb, klar på ca 45 minuter torkad och allt, rymlig då den har en extra våning för besticken (därav bilden, hade tagit mej många rader att förklara detta...) och den har (peppar peppar) aldrig krånglat!

Så, ska du köpa en ny diskmaskin, kolla på Mieles! Say no more.


Har du barn är den även en ypperlig leksak, som ni tidigare sett!

3 kommentarer:

Anonym sa...

TACK för tipset, vi ska köpa en ny till den nya lägenheten. JAG ÄLSKAR OCKSÅ diskmaskiner. På riktigt, bara att stänga in skiten :-D

3 barnsmamma sa...

Jag har oxå en Miele och vi hade inte heller klarat oss utan den! Visst den är dyr, men det har vi redan tjänat in tror jag och den ska ju hålla många, många år!

Unknown sa...

Hihihi... I know the feeling! Vår maskin har minskat hushållsgrälen med 99% *fniss*