måndag 1 september 2008

Höstpyssel, eller surt sa Fiffiluran om rönnbären

Då barnomsorgen hade studiedag spenderade vi några timmar hos några av våra kära vänner. Barnen lekte och vi mammor tjattrade. En god lunch bjöds det även på. När vi kom hem behövde vi fördriva tiden ytterligare och passade på (som många andra) att höstpyssla lite. Vi var över till grannen och pallade lite rönnbär och rotade igenom garaget efter ståltråd, vilket inte var det lättaste Jag hade ringt maken och han upplyste mej om att det fanns två sorters ståltråd alldeles innanför portarna. Perfekt tänkte jag, av två möjligheter måste jag ju åtminstone finna en ståltråd! Ska väl tillägga att vårt garage är ganska stökigt/överfullt och med två barn med sej, vill man inte spendera allt för mycket tid där inne. Efter många om och men och ytterligare ett telefonsamtal, kom jag ur garaget med en ståltråd, något grov, men den fick funka.

Pysslandet satte igång, Nenne väldigt koncentrerad, Filuran inte lika. Hon testade att stoppa rönnbär i munnen och det var surt. Tyvärr fick jag inte minen på bild, men det gick att utläsa att det var riktigt surt! För att vara riktigt säker, provsmakade hon flera gånger innan hon bestämde sej för att det inte var så gott. Nåja, lite höstfint fick vi i alla fall tillslut!






Ett alster av grabben och ett mindre av mej. Ytterdörren fick också ett hjärta, då i enbart rönnbär och ett löv i mitten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ni/du är kreativa och påhittiga. Lät ju som en toppendag! Jag älskar att pyssla, inte själv men gärna med hjälp av härliga ungar.

Nej, jag vet inte vad man ska säga. Tycker också att "beklaga" låter och ligger fel. Men precis som du sa, det är ju hur man säger saker och ting...

Unknown sa...

Hihi... åh, vad jag längtar tills man kan pyssla, rita och leka med lillan. Det känn såååå långt kvar, Hon vill ju inte ens leka med leksakerna på "rätt" sätt! *skrattar*

Anonym sa...

åh , så tjusigt