måndag 15 september 2008

Måndagmorgon, inspiration hämtad från "thedevilwears"

  • Väcka barn 1 - "mamma du är kall om händerna och har för varma pussar"
  • Väcka barn 2 med lite skräck, för hon har sovit hela natten. Det är ju vad man vill, men ändå är man lite orolig när det händer - "Tänk om hon dött?!?"
  • Fixa välling till barn 2 som lever och är hungrig.
  • Byta blöja på barn nr 2.
  • Klä barn 1 och fixa frulle bestående av kall! risgrynsgröt.
  • Klä barn nr 2.
  • Starta datorn - hihi.
  • Packa dagmammeryggan till barn 1.
  • Klä barn 2 i ytterkläder, nr 1 fixar själv.
  • Lasta in i bilen och lämna hos dagmamman, där nr 2 jagas för smitning...
  • Köra hem.
  • Hämta tidningen.
  • Plocka ur diskmaskinen.
  • Fixa bananflugefälla.
  • Plocka ner nr 2 från brorsans tripptrapp.
  • Plocka ur diskmaskinen.
  • Läsa blogginlägg.
  • Plocka ner nr 2 från diskmaskinen.
  • Skriva blogginlägg.
  • Och *suck *plocka ner nr 2 från diskmaskinen...
  • Få pskykbryt på bloggprogrammet som lägger in blankrader när jag infogar en bild och att jag sen lyckas ta bort bilden varje gång jag tar bort de förbannade blankraderna!!!

5 kommentarer:

3 barnsmamma sa...

Visst blir man rädd när barnen sover hela nätterna! Jag har smugit försiktigt in i barnens rum och knappt vågat titta på dom x antal gånger! Men tack och lov så har dom bara sovit gott!!

Sandra N sa...

Klättra det känner man igen...
E klättrar på allt som du nog hört förut. Senaste är de små plast utestolarna för barnen. Den ställer hon vid byrån i hallen och ställer sig på ryggstödet, och balanserar för att nå det som önskas. De är ju rätt rangliga och lite "mjuka" och böjliga i konstruktionen. Fattar inte att hon lyckas varje gång.
Dagens projekt att ta ner de i källaren för vinterförvaring kanske... ;-)

Unknown sa...

HA HA HA! Jag vill läsa om eftermiddagen med! Snälla.... *skrattar högt*

Anonym sa...

En normal dag hos familjen S..... eller???

Fru S sa...

Min mor:
Ja, en helt vanlig dag...