tisdag 9 september 2008

1-årsträff

Gud vad dåligt det var. Först fick vi se en reklamsnutt som ska komma i tv4 "I vilket sällskap blir du berusad?" eller nåt sånt. Man fick se ett bord med vin och öl och som slutade vid en barnstol och en mugg mjölk. Kanske vettigt, men inte kan man föra en sån diskution med folk man inte känner?!? Fast å andra sidan ville inte Fiffilur sitta still, hon ville åka rutchkana! Så jag slapp diskutera mina alkoholvanor med främmande folk. Inte för att de är så mycket att diskutera, men ändå... Fanns en präktig mamma med som hade slutat dricka minsann! Nej, jag ska inte vara sån, men hela situationen var ganska absurd tyckte jag! Filur var supertrött och ville varken äta eller sitta still. Full rulle hela tiden. Tillslut gav jag upp och gick hem. Undrar om nån tyckte det var bra? Fick mej kaffe och bulle i alla fall - alltid något!

Nu sover lillan och jag ska käka kålsoppa! Den blev supersmarrig och jag misstänker att den är ännu godare idag.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vadå? Jag som trodde att man var TVUNGEN att sluta dricka när man fått barn. Numer håller jag mig till den dagliga kapsylen EXPLORER bara för hälsans skull! *skrattar och hopas du förstår ironin*

Anonym sa...

What? Vilken tur att du har en sådan förståndig dotter som hjälpte dig ur knipan. Får man diskutera sådant?

Nåväl, hoppas att allt är bra, soppan är kanongod ut.

Kramar

Anonym sa...

Detta låter ju helt sanslöst!!! Har jag aldrig varit...kanske är något nytt påfund....till såna som svampar i sig kräftor var och varannan helg;-)
Tur att du har en smart dotter som fixade det där.