tisdag 2 september 2008

Stoerbror S

Även hans nätter har de senaste veckorna varit lite knepiga. Han kommer in till oss efter 12 någon gång och sen ligger han och snurrar och tvinnar i sömnen några timmar, innan lugnet sprider sej i hans kropp. Att han sover oroligt, gör ju att vi inte sover speciellt bra, men det är en annan femma, han är ju ganska trött om dagarna också. Igår somande han 19.45, kom vid 00.20, somnade om och sov lugnt faktiskt, men vaknade 6.15...

Han är sliten idag, men har lekt i sitt rum nu de senaste timmarna med "Mamma Mu åker rutchkana" på repeat på stereon. Jag njuter av att han roar sej själv, lillan sover och det drar i kaffetarmen på mej. Aningens trött efter natten (lillan vaknade 4.30 och åt också), grått väder och maken i Norge på jobb tills i morgon kväll. Väntar nog helt enkelt på att jag ska få gå och lägga mej...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Amen to that! :(

Anonym sa...

Jag förstår att du är trött! Skönt ändå att han kan roa sig själv, det är ju inte alla som kan det.

Hur är det annars med dig? Idag är det faktiskt ok, haft så mycket att göra att det gott i ett.

Visst är barn kloka? Du kan tro att tårarna trillade...

Anonym sa...

Hahahaha nej, inte det minsta. Jag lutar i ärlighetens namn åt den också...

Anonym sa...

Mamma mu låter storstilat.. jag tycker du kan lägga dig i vår friggebod på fredag natt när han kommer så kan Pappa S ta morgonpasset lite extra, utan att du hör att du borde ha dåligt samvete :)

Anonym sa...

Skrev jag föresten att jag gärna ville ha receptet på grekisk kyckling per mail?