torsdag 11 september 2008

Att få tummen ur...

Jag är inte så snabb av mej, t.ex.
  • Fixar trista försäkringskassan när pengarna är slut - inte innan
  • Skriver tjänstledighetsansökan några månader efter den gamla gått ut - så jag fick lön som måste betalas tillbaka, onödigt.

MEN, idag ringde jag vägverket, då jag behöver nytt körkort. Fick ju handlingar om att förnya körkortet i somras, för mitt går ut i oktober. Jag skulle ju gifta mej och få nytt namn, så jag brydde mej inte. Mailade VV förra veckan och frågade om det kommer några nya papper med mitt nya namn. Inget svar... Så då ringde jag faktiskt. Jag får inga nya papper eftersom jag nyss fått. Hade kastat de gamla, så hon skulle skicka mej nya. Tar ca 1 vecka att få det nya om jag rappar på lite... Så då ska jag väl slippa bli utan körkort i alla fall. Nu ska ju bara ett nytt kort tas - urk. Vart gör man det lämpligast?

Ska till banken också för att fixa nytt visakort. Då ska jag passa på att öppna ett konto till Fifflur också.

Ni som gift er och bytt efternamn, är det något mer jag behöver ändra på?

Fatta, vad det händer saker idag! Åtminstone i huvudet på mej...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Körkort och VISA kort är väl viktigast. Jag tog en dag och gick igenom alla mina plastkort och ringde för att beställa nya. Det är rätt gött när det är gjort. Glöm inte Konsum och ICA om du har sådana kort. Det är ju lite surt att inte kunna lösa ut checkarna (25, 50 kr eller vad det brukar vara) man får därifrån. De står ju med ditt namn på....

Lycka till!

Anonym sa...

Jag tog kort till körkortet två veckor innan Stina föddes, kan säga att jag är aningen rund på det. Så här i efterhand kan jag säga att jag ångrade att jag inte fick tummen ur INNAN jag var som ett klot i ansiktet...

Anonym sa...

Hmmmm då vet jag var jag har och vänta :-D Kort tar du väl bäst i någon automat eller om ni har någon fotograf som har något erbjudande om en remsa.

Shit, det är ju verkligen HUR mycket som helst som man ska tänka på. Men du har kommit en bra bit på vägen. :-D