tisdag 2 september 2008

Anjovisfisk

Testade ett nytt recept idag - Anjovisfisk!
Var tveksam till om barnen skulle gilla detta, men de slukade maten bägge två! Det skulle ha varit torsk, men jag hade ingen sån fisk, så det blev tre st laxfiléer i stället och en halv burk anjovis, använde inget spad, för jag tyckte det smakade mycket anjovis ändå och som sagt, barnen skulle ha också. Annars följde jag receptet - OK kryddade upp med lite peppar också och just det, inget extra salt. Jaja, jag är ingen receptslav, men grunderna följer jag i alla fall.

600g torskfilé
3/4 tsk salt
1 liten burk anjovisfilé ca 50g
2,5 dl kelda mellangrädde
1/2 dl hackad gräslök
Gör så här:
Dela fisken i bitar, salta lätt. Hacka anjovisen. Hetta upp smöret i en panna och stek fisken i smöret. Häll på grädden och anjovisspadet. Lägg i anjovis och gräslöken. Låt fisken sjuda i såsen på svag värme i 6-7 minuter. Servera med pressad potatis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, låt ju otroligt gott! Kommer du in på FL? Jag ser att min prick lyser grönt, men jag har försökt tre gånger och kommer inte in. Grrrrrrr

Anonym sa...

Ändå är jag säker på att du känner dig helt okej pigg idag och att du ser fin ut!

Anonym sa...

Varannan vin varannan vatten - självklart!