måndag 29 september 2008

Ny vecka - Nya tag

Efter en uppiggande, om än mörbultande, helg är jag redo för en ny vecka!

Maken har precis rest tillbaka till Finland, grabben är hos dagmamman och jag tror att jag lyckats få upp humöret på lillan, i alla fall för tillfället. Det är nog fler tänder på g och då är det lite jobbigt med maten = urkasst humör. Men nu har hon fått lite välling och jag hinner inte ens skriva färdigt denna mening för nu är gnällsången igång igen... Det är inte lätt att vara liten alltid.

Nu verkar hösten ha kommit till oss i alla fall och jag fick hämta upp Nennes fodrade regnställ i morse. Det var ju faktiskt rimfrost på bilen. Som tur var hann vi iväg och köpa nya fodrade gummistövlar till honom i fredags, hans gamla var helt slut. Hade tänkt göra det på lördag, men maken kom hem tidigare från jobbet och tur var väl det, annars hade han stått utan stövlar idag...

Så, under denna veckan MÅSTE jag ta kort till mitt körkort. Det börjar bli ont om tid nu, men det är ju inte ovanlig för mej - att vara ute i sista minuten menar jag. För övrigt har jag inga stora planer för veckan, så kortet borde jag ju få till tycker jag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, hösten är verkligen här. Det var kallt och varm luft kom ur munnen då jag cyklade till jobbet imorse.

Lycka till nu med körkortet. :-D