tisdag 23 september 2008

Ingen lust...

Solen skiner och det är ljuvligt där ute. Ändå sitter jag vid köksbordet och orkar inget. Lillan sover, grabben grejar, lunchen avklarad, kaffesugen är jag, men orkar inget.

Det kan ju bero lite på en sen kväll med huvudvärk, en tidig morgon med trött och gnällig dotter. Skulle vilja orka ut. Jag SKA gå ut sen när lillan vaknar - kanske, eventuellt... En kaffekopp i solväggen på altanen låter ju inte fel. Åh, vad det är trist när maken är borta på jobb. Ingen att vänta på, ingen att skratta med, ingen att prata med, ingen att dela vardagen med.

Hjälp mej! Vad ska jag liva upp min trista vecka med?

Puss älskling jag saknar dej här hemma!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man får vara orkeslös ibland och känna tristess. Men en fika på en solig altan lät ljuvligt i mina öron.

Synd du inte borde närmre, då kunde du tagit med dig barnen över på en fika :-D

Anonym sa...

Nu kan jag inte stava: bor ska det ju givetvis stå. Får nog ta en alvedon till...

Anonym sa...

Inga problem alls! :-D Jag har en naken katt här hemma varje dag. Same, same...Såg du Outisiders igår på tal om nakenhet?

Anonym sa...

Gå ner till grannen? Hon kan prata öronen av dig :)
På ett bra sätt..