onsdag 24 september 2008

När blir man vuxen?

Enligt lagen när man är 18.
Enligt bolaget när man är 20.

När man var 18 visste man allt, man var världsvan och alla som inte tyckte och tänkte som en annan var dumma i huvudet och hade fel.
Ju äldre man blir och ju mer man går igenom, desto mer inser man hur lite man faktiskt vet och att mitt sätt faktiskt inte är det enda eller ens det rätta.

Så när blir man egentligen vuxen?
Är det när man fyller 18, när man flyttar hemifrån, när man gått ur skolan, när man fått sitt hjärta krossat för första gången, när man fått sitt första jobb, när man blivit förälder, när man gått igenom sin första livskris? Eller är det helt enkelt när man börjar fundera på när man egentligen blir vuxen?

Jag känner mej absolut inte vuxen, men jag känner mej mer och mer säker på vem jag är, hur jag vill ha saker och ting och att jag faktiskt inte vet så mycket som jag trodde jag visste för si sådär 10 år sedan...

Frågan är - är du vuxen än?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vuxen? Jag? Nej det kan jag inte tänka mig :)

Anonym sa...

Jag är supervuxen på jobbet (så länge det inte handlar om raster, fikapauser, vad man har på sitt skrivbord, smygsurfar till och äter till lunch - jag menar, vadå matlåda?). Privat är jag en stökig tonåring. Jag kommer aldrig få de där bilderna att gå ihop..

Anonym sa...

Inte en chans, jag känner mig som 20 fortfarande. Får en chock då jag ser mig i spegeln. Skämt å sidor, nej-jag är inte vuxen!

Föresten, jag har utmanat dig...

Unknown sa...

Vad innebär det att vara vuxen? ;)

Anonym sa...

Det beror ju som sagt på vad som innefattas av det begreppet....får nog slå upp det i NE. Jag håller med Jessica att det är man ju på jobbet i lag med barnen och tills man kommer till lärarrummet och träffar T som genast ser till att man känner sig som en liten snorunge som inte har koll på något. Sammanfattningsvis; ja ibland och ibland verkligen inte. Jag tror att det faktiskt är en bra kombination för att ha ett roligt liv!! Va tror du?