onsdag 3 september 2008

Hemlagat kebabkött

När jag ändå håller på med recept kan jag dela med mej av ett recept jag fått av en bekant. Hemlagat kebebkött. Det är enkelt att laga och gott att äta. Vi brukar ha det till pitabröd med grönsaker och kall sås.

500g köttfärs
2 vitlöksklyftor
1,5 tsk curry
1 tsk salt
svartpeppar
1 msk oregano
1 dl vatten
soya så smeten blir svart

Blanda ihop alla ingredienserna till en smet. Tryck ut smeten mellan mellan två bakplåtspapper, ta bort det översta pappret och grädda på en plåt i 20 minuter i 200 grader. Klipp eller skär kakan i lagom stora bitar - klart att servera!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här lät också lätt. Jag är lite svag för det där med kalla såser.. och lite kött :)

Anonym sa...

Det låter gott=).

Här kommer ett recept från ICA som Jens och jag provade förra veckan. Superlätt och supergott. Vi hade inte ris eller potatis till , utan färskpasta.
// Karin W

Anonym sa...

Hej, gud vilka bra recept du ger oss! Tackar, det med kebabköttet ska jag försöka hinna testa i helgen.

Kärringen ja, det här är Stockholm. Man blir inte förvånad över någonting längre...

Anonym sa...

Vilken dag får vi komma och provsmaka? Skulle säkert fungera bra i våra matlådor också, säg bara till så bär vi över några stycken för påfyllning.

Idag testar vi ditt fiskrecept med anjouvis.