fredag 12 september 2008

Da library

Idag var jag och mina två barn till Bibblan för att lämna tillbaka böcker. Det gick väl... Lillan tyckte det var himmelriket, massa hyllor att springa runt och gömma sej bakom och massa böcker att skjuta in! Storebror gillade mest att spela bamse-fia. Men vi fick tillslut ihop några böcker, bl.a. 2 st MammaMu. Jag gillar de böckerna - och Pettson. Två filmer slank visst ned i korgen också och de ska tillbaka redan på måndag. Vi får väl se hur det går, minnet ni vet... Jag var i alla fall sjösvett när vi var klara, men det gick ändå över förväntan. Det är kanske inte optimalt att ha med lillasyster till bibblan, men vad gör man?

Nu sover lillskruttan och den store ser faktiskt på en av filmerna. Ja mamma, jag VET att solen faktiskt skiner och det är skönt ute, men det får bli sen när Fiffilur vaknar. En sväng till lekparken kanske.

Helgen får nog bjuda på en tur till stan. Vi behöver 2 st vinteroveraller, 1 st kökskran, 1 st strömbrytare till lillans lampa och säkert nåt med viktigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Biblioteket på hemorten är en riktigt bra inrättning som jag lånar tusen böcker på! Mamma är också stadig kund! Det ska börjas i tid!