måndag 8 september 2008

Lönesamtal

Jag hade fått ett lönebud hem på posten, eftersom jag är mammaledig. Detta bud var, jämförelsevis, högt och jag blev glad!

Idag var jag och samtalade med chefen och då säger han:
-Stod det så här på din lapp också? Jag har räknat fel...
Jaha, tänkte jag, lyckan var kort... Klart han räknat fel och det slog mej inte ens att jag kunde propsa på att jag skulle ha det som stod i mitt papper. Jag var ju helt enkelt inte värd så mycket.
-Du ska ju ha 200 kr till, säger han sen!
Tjoho!!! Den tanken slog mej absolut inte. Han tyckte jag var värd det efter mitt slit med klassen jag hade innan jag gick hem. Han menade på att om jag inte varit hemma, så skulle jag ha fortsatt lika bra om inte bättre och var därför värd en sån höjning. Det är ju alltid kul att höra (och jag behöver höra sånt många gånger innan jag fattar) och jag ska nog vara hemma några år till och rida på vågen av det jag gjorde hösten -06, hihi... Nejdå, efter jul är jag tillbaka på skolan igen och hoppas på en lugnare termin.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Åh va kul/bra/skönt att slit lönar sig :-).

Anonym sa...

Grattis till löneförhöjningen, för den är du värd.

Anonym sa...

Gud va roligt!!!! Du är verkligen värd det med tanke på hur du och Maria slet. Tänk hur det ska gå på nästa höjning när du dessutom har varit på skolan och jobbat under året, då blir det väl dubbel höjning kan jag tro. Det skulle Therese veta det du;-) Kram kram

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS. Det är du väl värd! Fira och njut ordentligt.

Vi har lönerevision i slutet av September. Ska se vad Lärarnas riksförbund har skakat fram åt mig.;-)

Kul för dig!

Anonym sa...

Grattis E! Jag försökte skriva ett hurra förut, men det verkar vara vajsing på grejjer..

Anonym sa...

Grattis! Tänk att det ska vara så svårt att ta till sig beröm!

Unknown sa...

Åh, så underbart! Det har du förtjänat, det är jag så säker på så!! Det är alltid roligt att få känna att man är uppskattad! Grattis!!