fredag 26 september 2008

Maken hemma - lillan vaken

Som tur var kom min man hem en dag tidigare än beräknat, för lilla Fiffilur bestämde sej för att vakna ca en timme efter hon somnat för natten. Det händer ibland att hon vaknar, oftast är det nån tand som krånglar och jag misstänker detta nu med. Men i går hjälpte verkligen ingenting!

Självklart vaknade hon mitt i vår mat, jätteledsen, ratade välling, Panodil hjälpte inte, knaprade några grönsaker, gick inte att söva i vagnen, bara jätteledsen. Alla knep i boken var prövade. Tja, vad gör man när klockan är 22.45 och flickebarnet har varit vaken i nästan 3 timmar? Jag erbjöd tjejen en glasspinne... DET gick ned och även om det kändes märkligt att ge henne glass mitt i natten, var det tydligen det som behövdes, för efter 2 pinnar somnade hon i sin säng. Vår teori är att tanden gjorde ont och hon var hungrig. Glass bedövade och stillade hungern.

I krig, kärlek och barnuppfostran är alla medel tillåtna!


2 kommentarer:

Unknown sa...

DET är världens bästaste mamma och pappa det!

Anonym sa...

Fina bilder :-) Nöden har ju ingen lag, bara det fungerar så.