tisdag 21 oktober 2008

Utfodringen klar

Nu har jag utfodrat mina barn för 3:e gången idag och de är nöjda några timmar till, innan 4:e och sista målet för dagen skall fixas i ordning.

Jag tycker inte jag gör annat än plockar fram frulle, plockar bort frulle, tvättar lillan, lagar lunch, plockar bort lunch, tvättar lillan, laga middag, plocka bort middag, tvätta lillan, göra kvällsmat, plocka undan kvällsmat, inte tvätta lillan, hon äter vällingen väldigt osöligt...

Sen när barnen sover, behöver jag lite kvällsmat, för jag vill gärna äta ett mål i lugn och ro, så därför hoppar jag över kvällsmaten med barnen och går helt emot Anna Skipper och äter lågt efter 19 på kvällen. Frågan är vad som är bäst - att alltid stressa i sej maten eller att äta efter 19? Jag äter efter 19 och skonar min mage från stress det målet i alla fall. Har Anna S någon annan lösning för ett lugnt mål, mottages detta gärna!

Inga kommentarer: