måndag 6 oktober 2008

Tillbaka till vanliga kvällsrutiner

Nu när hon verkar sova OK om nätterna igen är det nattningsrutinerna som ska tillbaka. Har ju sövt henne i vagn några nätter, men nu får det vara slut på det! Det är ju bara det att vi har en tjej med humör, temperament och en vilja av stål. Bra egenskaper att ha i livet, men slitigt för mor och far...

Som tur är har hennes mor fått en vilja av stål hon med (läs stönighet), men mot dottern står det ofta lika. Sonen däremot har sällan något att säga till om, även om han gör starka försök, så går jag segrande ur våra strider. Filuris däremot - henne har jag, och kommer jag, att förlora åtskilliga slag mot. Bara att inse. Men jag är inte den som ger mej i första taget jag inte. Hon ska allt få kämpa för sina poäng!

Inga kommentarer: