torsdag 9 oktober 2008

Min kära älskade bil...

Jag har en Audi A4, quattro TDI årsmodel -98, som jag bara älskar. Den är chippad och lite sänkt, lagom stor, underbar att köra och har inte krånglat speciellt mycket.

Här om dagen när jag lyfte in sonen i baksätet stod det vatten på golvet på ena sidan där bak. Jag sög upp det värsta med en handduk och hoppades på att det var en engångshändelse. Fattade ju att sån tur skulle jag inte ha (svärfar har samma problem med sin a6:a just nu) och mycket riktigt stod det vatten i den i morse igen efter nattens regn. Dök lite djupare in i problemet, efter en ny handdukstork, och med min enormt stora kunskap om bilar (not) kunde jag konstatera att vattnet kom från dörren. Nåt vajsing är det med den, som gör att vattnet inte rinner ut från bilen utan in i den. En hel del vatten blev det, för jag använde ett badlakan att suga upp med och det blev helt fullt! Då är det ändå mycket vatten kvar på golvet.

Men som sagt, nu kommer maken hem och han har lite mer kunskap och erfarenhet av krånglande bilar än mej, så han får ta sej en titt. Hoppas ju på att bilen ska finnas i min ägo många år till!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas verkligen att han kan fixa, din fixarman!! Detkan han säkert, han kan ju allt, han fixade ju tom mítt minne!!! och det vill ju inte säga lite;-)

Anonym sa...

Usch, men grejen är att vi har en A4 08 och vi hade i somras då vi var på Gotland EXAKT samma problem med dörren och att det regnat in. Det gick ju på garantin MEN vad lustigt att du berättar samma sak. Sambon var vansinnig.

Hoppas maken din kan fixa till det. Själv suger jag på bilar. Kan tanka typ...