måndag 13 oktober 2008

Min bil

Nu när maken har kommit hem - ni vet, han som har aningens mer kunskap gällande bilmeck - så har han kommit fram till att min bil inte alls läckte i dörren. Det låg tydligen löv för ett avrinningshål. Detta hål fanns i motorutrymmet, under batteriet. Detta medförde att vattnet har gått ända från motorrummet, förbi passargerarstolen och bak till baksätet. Far och son mekade, lyfte ur passargerarstolen, lyfte ur inredning och med en våtdammsugare sög de upp 10 l vatten. Då finns ändå en hel del vatten kvar i skumgummi och matta.


Som tur är har vi tillgång till ett stort varmgarage, så där står nu min kära springare på tork. Ett blött, men ändå rätt billigt fel på bilen.







Bilderna är tagna med en telefon, därav kvalitén.
Linslusen som kikar fram på var och varannan bild är då sonen i huset!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med händig man och lösningar på problem.

Anonym sa...

Min bil läcker inte in vatten vad jag vet men den skulle behöva tvättas. Med detta sagt packar jag nu svamp och bilshampoo i en hink och drar till biltvätten. Bilen behöver vara ren inför besöket på bilprovningen nu på fredag.....

Anonym sa...

Inga problem att fixa bilen när man har en son som kör "tingwork" och hjälper till att fixa mammas bil. Hoppas bara att jag får hjälp av honom att montera tillbaka allt som vi har "förstört". Annars blir det cykeln. (Troligtvis för mig).

Anonym sa...

Jag läste upp hela inlägget för A och han blev imponerad av din man som hade lyckats lista ut vart vattnet kom ifrån. Klart "Handy man" din karl!