onsdag 8 oktober 2008

Ljusparty

Har varit på ljusparty hos grannen - Partylight eller vad det nu hette. Herrejösses vad ljus, å vad allt luktade och för att inte tala om KOSTADE! Duktiga jag köpte inget (för en gångs skull)! Inte riktigt min stil, får jag lov att säga. Och även om ljusen brinner massor av timmar för en dyr peng och kanske luktar gott (inte alla, något luktade tysk turist insmord i kokosolja...), så har jag MASSOR av ljus kvar efter bröllopet. Jag bränner upp dem först. Oäkta IKEA-ljus som brinner i 4 timmar. Lagom till en myskväll helt enkelt och endast 19 kr för 100 st. Det är 400 timmar för 19 kr - slå det partylight! Luktfritt är det också, lukten får man stå för själv (nej inte fisar, en god parfym). Fast även IKEA har med doft, då 42 st för 29 kr och en brinntid på 3 h. Det blir 126 timmars brinntid för 42 kr. Fortfarande billigare än partylight.

Nej, jag ska inte vara så negativ. De hade massor av fina saker, ljusstakar, tvålar, rumsspray som nån deltagare sprayade bredvid kuddarna varje kväll (?). Skulle visst vara avslappnande, men luktade som huvudvärk nästa! OK, fortfarande negativ, så jag fortsätter på den linjen. Försäljarna, ett par i 60-årsåldern, var inte heller de bästa jag sett...

Om några veckor ska jag ha klädparty, då ska jag komma med en betydligt mer positiv rapport!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon. Alltså ljus är trevligt, men IKEA-ljus duger bra för mig måste jag säga. Aldrig hört ljuspartaj förut...

Anonym sa...

Jag håller med dig! Inte riktigt min grej det där.

Jessi sa...

Jag har testat och jag måste säga att ikealjus duger minst lika bra...