onsdag 15 oktober 2008

Lilla Svalan

Jag är med i en barnboklubb som heter Lilla Svalan. Jag tycker den är jättebra! Var ju med i Go´boken förut, men där fick man ju inte välja böcker och sen skulle man komma ihåg att avboka/skicka tillbaka.
Svalan skickar en gång i halvåret hem en tidning med böcker att välja bland. Det finns inget köptvång (såklart) och man blir uppringd av dem och lämnar sin beställning, eller så ringer/mailar man in sin beställning.
Böckerna är uppdelade efter ålder:
0-3
3-5
5-9
9-12
och månadens roman till mamma och pappa. Det finns även fler böcker till de vuxna att välja bland. Varje åldersgrupp har ca 5 böcker/paket och det är ibland med ett pussel eller en film.

Här känner jag att jag som kund har hyfsad stor kontroll på mina bokköp. Jag får en tidning och kan i god tid och i lugn och ro välja böcker som jag vill ha. Allt efter som mina barn växer, byter jag bara grupp på böcker, eller väljer helt enkelt ur den grupp som passar mitt barn! Priserna är väl som ute i affärerna, så det är ju ingen skillnad, men det är ju så mysigt att få hem böcker i lådan lite då och då...

1 kommentar:

Anonym sa...

My God. Underbart! Sån bokklubb vill jag vara med i, hade de nån tonårskategori...?