fredag 17 oktober 2008

Hur gör man?

Vissa personer lyckas hålla sitt hem skinande rent JÄMT. Jag fattar inte hur man gör?!?

Jag kämpar och kämpar och dammsuger varje dag och plockar och städar i all evighet, men lik förbaskat svämmar hemmet över efter ett tag. Bordet är skitigt och otorkat, för efter förra (och förrförra och gången dessförinnan) gången vi åt, hände nåt innan jag hann torka. Barnens rum ser ut som kaos, fast jag försöker plocka undan varje kväll. Hallen exploderar av ytterkläder, fast jag plockar in varje gång vi varit ute. (Ja, nästan - onekligen...)

Så hjälp mej ni som inte räds för oväntat besök, ni som alltid har det så fint och prydligt hemma, ni som inte har era bänkar överfulla av saker. Skulle nån komma hem till mej nu, får denne sitta på trappen och absolut inte använda toaletten.

Nej, slutklagat, nu väntar draken, moppen och alla saker som ska skyfflas undan på närmast lämpligt ställe!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Samma här!!
Det är helt omöjligt att hålla undan när man har barn i huset. Här är det katastrof bara timmar efter att vi har storstädat. Gaaah!

3 barnsmamma sa...

Samma problem här, man hinner inte med att jålla rent när det finns små "städmarodörer". Fick oväntat besök igår och "tvingade" in maken och städa toan snabbt innan.

Unknown sa...

Men vad säger du då? Du är ju en av de där som har superrent jämt ju!!! *fniss*