måndag 17 november 2008

Vattnet igen

Det visade sej ,som Ulle så riktigt påpekade, att kommunen lagt ut info på hemsidan om vilka vägar som berörs.

MEN, min väg är inte med. Ok jag är väl så pass smart att jag fattar att om granngatan kommer ha problem, kan jag också få det, men ändå. Jag är sur-stönig just nu. De har varit snälla och ställt ut tankar med färskvatten att hämta - men att pälsa på 2 barn massa kläder och böka fram vagnen för att gå och hämta vatten, vem orkar? Bättre att surt lägga ut några inlägg på bloggen och hoppas på att vattnet kommer tillbaka snart och planera en annan middag som kan tillagas utan vatten. (Min plan var prinskorv och mjölkstuvade makaroner).

Nåja, det verkar som om det blir störningar i morgon också, så jag får väl tappa upp vatten i kväll, så jag slipper stå här och svära när lillan har gjort i från sej, eller när maten ska lagas.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hihihi... Tycker att du ska ta och ringa komunen jag och tala om hur besvärligt det varit för dig och kräva gratis vatten en HEL månad som kompensation! *skrattar*

Anonym sa...

Måste man ha kolla på Kils hemsida alltså??? Den besöker jag inte alltför ofta.