torsdag 20 november 2008

Inte igen!

Bregottreklamen är här igen. Den där två kalvar skuttar runt och man hör en röst som säger:
-När jag blir stor ska jag göra Bregott och Rosa med.
DET ÄR JU EN TJURKALV FÖR BÖVELEN!
Det Begottet vill inte jag ha...

Reklammakarna har verkligen missat det mest grundläggande i mjölkproduktionen. Det behövs en ko, d.v.s en kviga som kalvat och fått igång mjölkproduktionen, som sen kan mjölkas. En tjur har man till annat, men inte f*n får man mjölk från den! Måste vara en riktig storstadsbo som gjort reklamen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha har missat den reklamen men nu måste jag kolla efter den!
Ska du laga kebab imorgon du?
Har inte planerat maten än jag, varför gör inte jag matsedlar?

Anonym sa...

Hahahahah har inte sett den, måste in och kolla YT. Klart det är en stadsbo som inte uppmärktsammat det.

Jag var ute på en F-9 skola i förorten i våras, de barnen hade aldrig sett kor i en haga i hela sitt liv...Hemskt !