fredag 7 november 2008

Fredagslugn

Jag förbereder middagen till mej och maken. Resten av familjen är i källaren och ser på Fåret Shaun. Jag mumsar pepparkakor och ädelost. Ja, det är mycket ädelost just nu. Jag är periodare på mat och ädelost toppar för närvarande min "måste ha" lista. Pepparkakorna äter jag bara för att jag inte har mage att sitta och äta enbart ädelost... Ok, inte riktigt, men nära på!

Jag har ju en till ädelost i kylen - den som ska vara i middagen. Maken fällde den avgörande rösten, så det bli planka med fläskfilé och ädelostsås. Han hörde inte ens vad som skulle vara på plankan, han slutade lyssna vid ordet plankstek. Jag har aldrig gjort planka med ädelostsås, så i kväll är jag en ny erfarenhet rikare. Men, kan planka någonsin bli fel?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur blev maten? :-D Pepparkakor och ädelost har jag inte hunnit inviga ännu men det är ju så gott. Ha en bra lördag.r

Anonym sa...

Precis, din möhippa var ju otroligt bra. Kul och saker man gör tillsammans. Lite skillnad mot fylleri och pinsamheter.

Nu ska jag åka och handla lite gott inför kvällen. Blir mys och dansbandskampen, ska ju heja på Scotts du vet ;-) Kram

Anonym sa...

Du menar sambon? hahahah nej du,inte mer än när han har fått för mycket öl innanför västen. Scotts är från hans hemstad. Min sambo arbetar med media. :-D

Nu går jag på andra potionen hemlagad glass och får nog ta och knäppa upp brallorna.

Anonym sa...

Plankan smakade kanon. Den kan jag starkt rekommendera.