måndag 24 november 2008

Svettigt

Nu har jag kommit på (igen) varför man längtar så efter våren varje år. Det stavas
V-I-N-T-E-R-K-L-Ä-D-E-R.

Man ska klä eller hjälpa till att klä 2 barn, sen ska man ha på sej egna tjocka kläder, ev ha en fight med nåt utav barnen, få med all packning, komma ut och inse att man glömt nåt, gå in igen, jaga barnet som smitit, få in dem i bilen och komma iväg. När allt detta är klart är man sjösvett!

Då längtar man efter våren när det räcker att sätta på dem och sej själv en jacka och ett par skor.

Jag älskar vinter, snön och kylan. Jag är så glad att jag bor i ett land med fyra årstider, men det är ju så skönt när vårsolen börjar värma!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Kikade in och ser mycket läsvärt..säger hej och lämnar mitt tass. ;)

Anonym sa...

Jag blir matt av att höra det där ;-)

Usch,då var jag inte ensam om att ha en jobbig natt. Hoppas att du fått sova.

Anonym sa...

Jag kanske har sagt det till dig innan? Hmmmm jag vet inte, men jag berättarar för dig i alla fall. Du har varit mig trogen länge ;-) hihihihihi

Min första bok kommer ut i vår,deadline om en vecka så det är lite mycket med den och foten.

Har ni mkt snö föresten?