torsdag 14 augusti 2008

What a day - hit med mysbyxorna!

  • Ungarna var speedade ända från den stund de slog upp sina blå.
  • Jag skulle till min BM och ta ut p-staven.
  • Våra bardrumsmöbler skulle komma typ samma tid.
  • Iväg till BM.
  • Hem och laga mat.
  • Utfodra alla i familjen.
  • På med finkläderna.
  • Iväg till Kyrkan för att gå på barnkalas - bara det en pärs...
    Clownerna höll på i ca 40 minuter. Inte så smart när det var mest barn i åldern 2-5 år, de orkade inte så länge.
    Kyrkan FULL av folk, Nenne trött, Fiffiluran trött, ingen lekhall öppen, lång kö till fikat, varmt och stressigt.
    I med korv i barnen, hällde i en kopp kaffe i strupen tillsammans med en paj (tror jag).
    Pappa S iväg och hämtade nåt, kom lägligt tillbaka när jag hade gett upp och höll på att gå ut.
  • Hem och få lillan i säng.
  • Hemmet ser ut som 7 svåra. Alla kartonger med badrumsmöblerna står i vardagsrummet - så klart, vart annars? Leksaker överallt...
  • Snart kommer en kvinna och ska hämta mina bortrensade kläder för att se om nåt passar hennes dotter. Ja ja, hon får se min röra! Jag orkar inte, jag har mysbyxorna på, lugnet i min kropp har snart återfunnit sej och skiten ligger (tyvärr) kvar i morgon också.
  • Och nu ser jag min mor komma gåendes med gardiner hon inhandlat till mej - tack!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller fullkomligt med om kyrkan, det höll på å ta knäcken på mig!

Unknown sa...

Ha ha ha, men tänk så många du har gjort glada idag! Mig t.ex, med detta hysteriska inlägg!

Fru S sa...

Hysterisk var rätta ordet på min dag!