tisdag 12 augusti 2008

Bananflugor

De har nu återigen invaderat mitt kök. Varför är det så? Vart kommer de ifrån? Turen är att jag har ett recept som dränker alla bananflugor, för även om de är många är de inte så smarta...

  • Ta ett glas eller dylikt
  • Häll i några matskedar vitvinsvinäger
  • Toppa med en droppe diskmedel
  • Ställ på lämpligt ställe
  • Vänta några dagar och räkna sen fångsten

Bananflugorna dras mot vinägerlukten, som påminner om rutten frukt. De landar i glaset och diskmedlet har tagit bort ytspänningen, vilket gör att de sjunker som stenar - HA, HA!

Nåja, det funkar i alla fall. Det brukar ta några dagar, sen är det rätt flugfritt.

4 kommentarer:

Den här bloggen handlar om... sa...

Pust! Jag klarade det! Att skaffa mig inloggningsuppgifter hit alltså, så jag kan kommentera din underbara blogg.

Sandra N sa...

Det ska jag göra direkt.... varje år samma visa.
-Uhhh. vart kommer alla flugor ifrån?

Jätte trevligt att jag får ta del av ditt nya bloggliv! :-)

Fru S sa...

Sorry Ulrika, nu har jag fixat så alla kan kommetera - utan konto. FÖRLÅÅÅÅT...

Unknown sa...

Sikken husmor du är!!!