onsdag 13 augusti 2008

"Ett djävulens påfund"

Satte för ett halvårsen in en p-stav i min arm. Smidigt, ingenting att komma ihåg och den håller i 3 år. Perfekt för mej! Några, av många, biverkningar var finnar och viktuppgång. Trodde inte att jag skulle gå upp i vikt, även om jag hört många som gjort det. Finnarna däremot var jag lite rädd för. Har varit känslig mot hormoner förut, som visat sej i ansiktet. Viktmässigt har jag väl klarat mej rätt bra, men jag är ofta väldigt hungrig, sådär gravidhungrig utan stopp. Jag, som aldrig behövt bry mej om vad jag stoppat i mej förut, har nu behövt vakta mitt matintag. Fy vad trist det är! Finnarna sen har bara ploppat upp fler och fler. Först några få i pannan, sen på hakan, sen vid öronen, efter det kom ryggen och kinderna...

Men i morgon ska den ut, detta djävulens påfund, som en cybervän så lämpligt kallat den! Vad ska jag ha sen då? Min mor resonerade en sväng om varför man fick så mycket barn förr i tiden. Hennes slutsats var att det där med preventivmedel fanns ju inte, så enda sättet att inte bli med barn, var att vara med barn... (Kvinnlig logik när den är på topp!) En tredje unge kanske? Nä, skulle inte tro det va! Måste finnas nåt som passar mej. Hoppas min BM har mirakelmedlet för just mej. Fast jag är tveksam...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag kan rekommendera vanlig kopparspiral! Inga hormoner = inga bekymmer!

Fru S sa...

Nope, inte helt 100 på mej, du vet formen på min livmoder krånglar till saker och ting. Hade mellan barnen, men vill gärna vara ganska säker på mina preventivmedel...

Anonym sa...

Jag vet att det fanns ett annat preventivmedel som jag funderade på men jag kommer inte ihåg vad det var....kommer ihåg att jag tyckte att det verkade vara ett bra alternativ om inte hormonspiralen skulle funka. Jag kan leta upp broschyren om du vill.

Fru S sa...

Marina - gärna!