onsdag 20 augusti 2008

Nya dojjor

Fiffiluran har växt i sommar, likaså hennes fötter. Hon har haft stl 19 på sina Kavatskor och de har nu endast 5mm tillgodo, alltså dags för nya om hon inte ska behöva gå barfota under hösten. Vi tog en tur till Ilanda och där var det utförsäljning och minst 20% i hela affären. Fick tag på ett par PAX för en hundring och ett par "flax" (kan det vara kopior på PAX?) för 120 kr. Så två par för endast 220 kr. Jag kände mej rätt nöjd måste jag säga! Nu hoppas och ber jag att Nennes gamla vinterkängor i stl 20 ska räcka till henne under vintern, så jag slipper köpa nya vinterskor också. Kollade Kavats hemsida och jag tror att de har en innerlängd på 135mm. Fiffilurans fötter var knappt 115, så för närvarande har hon 20mm kvar, vilket är rekommenderat på vinterskor. Men det är ju bara augusti nu... Får rådfråga (och kontrollmäta) med min faster som är i skobranchen.

Här är i alla fall skorna + de supersöta hon hade på vårt bröllop.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt hjärta smälter, herregud vad sockersöta!

Anonym sa...

De hon hade på bröllopet var ju alldeles bedårande!!!!

Fru S sa...

Ja, visst var de! De flesta skor i stl 20 är ju söta - men dessa var nåt utöver det vanliga :-D