torsdag 28 augusti 2008

10000 steg

Jag har haft en stegräknare på mej nu i några dagar. Det rekommenderas ju att gå 10000 steg varje dag, men det är inte helt lätt. Det är ganska många steg och man måste lägga in en ordentlig promenad om man ska komma upp i så många steg.

Idag t.ex. gick jag med grabben till dagmamman, drygt 2000 steg, tog en knapp timmes promenad med lillan i vagnen och plockade samtidigt upp Nenne hos dagmamman. När jag kom hem då stod räknaren på drygt 8500 steg. Nu är klockan 18 och jag har precis kommit över 10000 steg. Då går jag ändå en del här hemma och plockar leksaker ständigt och jämt. Jag har inte suttit ned så mycket idag ändå.

Men jag ska ändå försöka komma över 10000 steg de flesta dagar i veckan, åtminstone i närheten i alla fall.

3 kommentarer:

Unknown sa...

WOW, cool idé! Den kanske man skulle hänga på... tävla lite inbördes! Hm, måste bara ha en stegräknare först... och denna månad som vi har snålmånad... Hm... *ler*

Anonym sa...

Det finns bra stegräknare och så finns det dåliga. De bra registrerar alla steg.. de dåliga suger... så. En Silvastegräknare är bäst. Jag hoppas du har en bra. Jag går 10 000 på min arbetsdag, och jag gör inte ett dugg av det du just räknat upp, jag bara jobbar och går till skrivaren, fikat och toa.

Fru S sa...

Jo, det är en silva... Fast jag har märkt att den måste sitta helt rätt och ibland räknar den inte alla steg ändå... SÅ jag har nog gått 15000 idag då ;-)