måndag 29 december 2008

Äntligen

I lördags åkte vi till IKEA och köpte vårt nya köksbord!

Det är så skönt att faktiskt ha plats när vi sitter och äter. Tänk att någon dm på längd och bredd ändå gör så mycket. Nu sitter inte Lillasyster på änden av bordet längre, hon och storebror sitter mitt emot varandra och kan ändå inte nå varandras saker (hur bra som helst). Mamman och pappan sitter mitt på bordet och har full kontroll på grytor och annat. Inga små armar som når att pilla på allt. Måltiderna är riktigt ljuva. Nu är det bara lillasyster som ska lära sej att sitta på stolen, men det lär inte hända utan blytyngder i rumpan och silvertejp runt magen och stolen...

Sonen tycker dock att bordet bör målas, det är i ljus björk och har ingen färg enligt honom. Hans förslag är såklart rosa!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vad kul med ett nytt köksbord,det brukar lyfta rejält och björk är vackert men tja, rosa kanske vore något hahahahha så sött.

Ojdå,då jobbar han en stund idag då? Sambon jobbar här med och på nyår, suck men så är det.

Anonym sa...

Jag är också ambivalent, tycker att alla ha sin charm men föredrar allt sommaren.

Anonym sa...

Man tager vad man haver, speciellt då man får det i klapp. Jag kan likväl handla produkter på Maxi som på Åhlens, tar det som är smidigast för stunden

Unknown sa...

Hi hi... fika bra unde man runt det i alla fall! *tackar*

Anonym sa...

CSN gjorde jag upp med i höstas men icke, FK har inte fått alla papper från min arbetsgivare och jag får således inte de 5000 som fattas på min lön...tjoho!