torsdag 4 december 2008

Jobb, mer snö och lite förkylning

Att komma tillbaka till jobbet var som om jag gick hem igår - precis som jag misstänkte. Men vissa fakta har rörts om i mitt sega mammahuvud, men med lite hjälp fick jag det mesta på plats.

Snöplogen kom i går kväll, det har legat på någon plus under dagen och nu visar termometern 0 grader och flingorna singlar ner igen.

Jag trodde att mötet på jobbet hade tagit musten ur mej, för jag var jättetrött när jag kom hem. Men jag tror nog att det är en liten förkylning som ligger på lur och bara väntar på att jag ska somna så den kan bryta ut. Men det ska vi allt bli två om! Troligtvis är de två lillstrumpa och syster yster som kommer hoppa på mej i arla morgonstund och vill att jag ska släpa min febertunga kropp upp ur sängens varma trygghet. Tur det finns Ipren, och en morfar med semester ;-).

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är lustigt att det sitter någonstans i ryggmärgen!Ska det bli kul att börja igen?