måndag 2 april 2012

Minestronesoppa - typ

Inspirationen tryter. Eller den ligger på minus om jag ska vara ärlig.
Hade tänkt göra kycklingnuggets idag, men det orkade jag inte. För bökigt.
Blev minestronesoppa och smörgås i stället.
Ja, nåt åt det hållet i alla fall.

1 pkt krossade tomater
1 gul lök, hackad och brynt
1 röd paprika, brynt
5 cm tomatpuré, klämmes i paprika och löken i slutet av stekningen
1 dl vatten
1 köttbuljongstärning
1 dl grädde
paprikakrydda
salt, peppar
lite ärtor
lite majs
lagom mängd pasta - kokas enl. anvisningarna. Jag hade nog 4 nävar av de som ser ut som snäckor, de små.

Mixa soppan innan pastan, ärtor och majs läggs i.
Tja, helt ok. Med lite vitlök och kryddor med drag i, så blir den nog helt ok. Färska örter gör sig nog bra där i också. För min del hade vi kunnat skippa ärtorna, de hör inte till min favorit liksom.

Inga kommentarer: