tisdag 10 april 2012

Fotpåse

Stoppade fötterna i såna där påsar, som avlivar allt onödigt skinn på fötterna.
Satt med fossingarna i påsarna i 1 timme i fredags och efter det kändes huden liksom solbränd. Ni vet, stel och omedgörlig. Det har kliat både här och där och idag började huden lossna.
Det var ju skitkul att dra bort, precis som när man flagnar när man blivit solbränd.
Till på köpet blir fötterna jättefina! Det yttersta, gamla, slitna, grova lagret hud bara lossnar och ut kommer bebislena fossingar.
Fötterna själva är inte helt nöjda med mig, för de är lite prickiga och irriterade på vissa ställen. men jag berättar för dem att om man vill vara fin får man faktiskt lida lite pin!
Om man ska visa sig utan skor, eller med finskor utan strumpor bör man nog göra detta minst en vecka innan. För fötterna ser inte så snygga ut just nu. Flagiga, prickiga och snustorra...

Men detta kommer jag säkert göra igen. Slippa fila och bara skala av all gammal hud för priset av 250 kronor!

Köpte mina påsar på apoteket, förresten.

1 kommentar:

Din mor sa...

Nu har även min kur börjat ta! Pillar torrt skinn för fulla muggar...