söndag 15 april 2012

Alla är vi barn i början...

Min FÖRSTA T-shirt är färdigsydd.
Jag blev så kaxig efter att ha sytt ett 50-tal mössor (den ene mer olik den andre...), så jag tyckte att en T-shirt är ju inga problem. Och mönster är för feglortar...
Jag slog på den ännu större trumman och tog ett tunt stretchtyg också. Ska det va så ska det va!
Här är resultatet då.
Taget med mobilkamera och en mindre storlek på bilden, så ni inte kan syna den allt för nära.
Nu har grabben också beställt en tröja, så vi får väl se vart detta slutar...
Har ni bra syn, kan ni ju leka "finn fem, eller fler, fel"



7 kommentarer:

Din mor sa...

Jag har sett den "live" och den håller mer än väl måttet!
Väntar med spänning på nästa alster.

Fru S sa...

Haha, tack! Du är snäll du mamma! ;)

Fru S d. ä. sa...

Du är ju rent fenomenal! När ska du börja ta upp beställningar "på riktigt", jag behöver lite nytt :D

Anonym sa...

Får man fråga vad du gör/har gjort med alla mössorna?
undrar lilla jag i Prästbol.
Ps tröjan ser kanonfin ut.
syns på tisdag!

Fru S sa...

Tja... Vissa går till sopen (harkel) andra ger jag bort. Har ett gäng yttepyttiga som jag ska skänka till NEO, om de vill ha dem.

Och vi kan väl säga att mina barn inte lär frysa om öronen nåt mer i år ;)

Fia sa...

Va kul! Skulle oxå vilja kunna!! Är det svårt? Jättefin iaf :-)

Fru S sa...

Tack, Fia!
Mina färdigheter sträcker sig till syslöjd fram till år 7 nån stans, Mr Google och en del stönighet.
Det var inte så svårt faktiskt, du fixar säkert det!
Rekommenderar ett besök på Ohlssons tyger! De har en stuv-hörna där man kan hitta billiga fina tyger.
Finns bara gardintyger här i Kil.