lördag 28 april 2012

Mamma 2.0

-Jag vill ha en bätte mamma!
-Jasså, varför?
-För du tjatar så mycket...
-Jaha, kan du hjälpa till på nåt vis så jag inte tjatar så mycket då?
-Nää, för du gillar att tjata!

Jahapp... Är det så det är?
Ja, man skulle kunna tro det. Kan själv tycka att jag tjatar för mycket. Men va f*n ska man göra då, när inget händer för unge herr S? Han har "städat rummet" nu i 4 timmar och är fortfarande inte klar. Min ork är lite slut nu efter ett antal veckor själv med barnen, det känner jag. Men nu ska det vara slut för denna gången på resandet för den store herren i huset. Hoppas det hjälper mot mitt tjat!

Unge herren tänker visst åka på kalas i skjorta och kallingar, för det är vad han har på sig just nu och verkar inte göra nån ansats till att ändra på det. Men jag ska inte tjata...

2 kommentarer:

Fru S d. ä. sa...

Spännande, gick han i kallingarna? :)

3 barnsmamma sa...

Jag tjatar också HELA tiden. Börjar bli riktigt trött på det nu. Var det inte du som skrev någonstans att barn inte vet vad skynda sig betyder förrän en viss ålder, vi mammor verkar glömma bort det ibland... ;-)
Jag har frågat mina barn samma fråga, hur vi ska göra för att jag ska tjata mindre, Elvira svarade då att hon skulle lyssna mer. Går inte så jättebra oftast... Det är väl bara att försöka ha tålamod ett tag till och lära sig att inte tjata så mycket. Plötsligt händer det att de lyssnar första gången!