fredag 13 februari 2009

Sjukstugan på Nypon...

Så har maken och lillstumpan varit på VC i dag igen...

Resultat:
-1 st streptokocker med Kåvepenin som botemedel
-1 st öroninflammation med - gissa vad som botemedel??? KÅVEPENIN såklart, trodde ni nåt annat eller?

Fast enligt doktorn (en av de på min svarta lista), så hade hon inte öroninflammation, "för då gråter de när man tar dem på öronen". Innan hon ens hunnit titta på Filur kläcker hon denna äggiga kommentar. Vår son grät aldrig när han hade öroninflammation. Hon sa för övrigt att "alla mammor tror att deras barn har öroninflammation när deras barn är förkylda" när jag kom in med Nenne. Det visade sig att han hade dubbelsidig öroninflammation den gången... Hon sa att det vår nåt annat som var inflammerat i örat och skrev ut Kåvepenin. Jaja, säkert...

Nu för tiden brukar jag fråga vilken doktor vi får tid till, så jag kan undvika de svartlistade så gott det går.

Tjapp, bara jag kvar då! Undrar om jag klarar mej utan Kåvepenin...

9 kommentarer:

Anonym sa...

stackars barn jag skippa (cykelverkstaden)eller vi fick inte komma blev barnakuten iställe kåvepin här med streptokocker bara hoppas inte lova får det samma krya på er från ett fruset tolita

Anonym sa...

Kan hennes förnamn börja på N??? För henne gillar inte ja heller!!!

Anonym sa...

Usch då, hoppas att alles kryar på sig, innan jag fick min reumatiska diagnos hade jag strep. C sju gånger och har förätit mig på penicilin och spec det där äckliga Kåvepenin. HU

Fru S sa...

Linnéa:
Ja, hennes förnamn börjar på N...

Anonym sa...

Haahahah nej han visste inte om otroheten alls men tja,det kom ju upp av förklarliga skäl ;-D Jajaja man får fnissa bara det inte händer en själv...,D

Anonym sa...

Dessa VC o sj-hus. Jag tål bara inte en viss karl som borjar på M. Hoppas ni kryar på er. Hoppas A kommer imorgon på H's kalas iallafall. Kram

Fru S sa...

Ja, denne läkare på M är den andra på min lista...
Jo, han kommer om inget oväntat inträffar ;-)

Anonym sa...

Men fy bubblan! Vad trist!!

Anonym sa...

Hälsa alla sjuklingar att krya på sig, trevlig helg så gott det går!! ses på tisdag. Kram