onsdag 25 februari 2009

Kunde ha varit jag...

Tjuvlyssnat igen:
En tjej ~14 sätter sig bredvid en tant ~80.
Tanten: Nä men, hejsan lilla du! Hur mås det?
Tjejen: Eeh, heeej. Bra…
Tanten: Oj oj oj, förlåt jag trodde att du var mitt barnbarn. Hon är så otroligt lik dig, samma blonda lockiga hår och rätt tjocka kropp. Hon är i exakt samma ålder också, 9!
Tjejen: Öh, hej då!
Tjejen som är lång, smal och har brunt rakt hår börjar röra sig bortåt i vagnen.


Var på en begravning för någon vecka sen och hälsade på någon gammal dam där inne. Jag sa att jag var gift med Herr S och hon utbrister:
-Jasså! Hur gammal är du då? Du ser ut som om du vore 12-13 år!

Ja, hur ska man reagera på det? Jag fyller ju 30 om något år...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha jag blir så glad av dina"tjuvlyssnat" och du tacka och var glad för komplimangen!