onsdag 11 februari 2009

112 - i bara kallingarna

Här hemma håller vi på att prata med Nenne om hur man ska göra om brandvarnaren piper och hur man ringer 112.
Han tycker det roligaste är att han får springa ut i bara kallingarna om det piper. Sen ska han springa till mormor och morfar, tvärs över gatan, och om inte de är hemma, så ska han till nästa granne.
Mitt mammahjärta vill lära honom att han ska ta lillasyster med sej också, men mitt förnuft säger tvärtom. Gör han det, riskerar vi att helt bli utan barn - jag vet det - men det tar emot att lära honom att gå utan henne...
Nu hoppas jag såklart att han aldrig behöver använda denna kunskap, men det är ju en sån där kunskap som man måste ha. I FALL ATT...

3 kommentarer:

Jessi sa...

112 lätt att slå. Mun, näsa och ögon = 1 1 2... Så har min faster som är dagisfröken lärt mig lära min barn...

Fru S sa...

Jepp Jessi, det är så vi tragglar! Har även dragit ut lite sagor om 112 från räddningstjänstens hemsida. Är man fröken eller? ;-)

Unknown sa...

Hu, hemska tanke. men helt rätt att öva! DUKTIG FRÖKEN till och med!

Här ligger en annan med magsjukan! Men jag har int ekräkits sedan tiiiidigt imorse så på fredag blir det jobbet igen! Ses på lördag!

P.s. smittar svinkopprna? Eller är det fritt att komma? Vet inget alls om detta tillstånd!