fredag 20 februari 2009

Fredag/sportlovsmys

En god middag i vardagsrummet, på finbordet bestående av marinerad, benfri kotlettrad i ugn och ugnsrostade morötter, potatis och lök. Till detta en god sås, grönsallad rött vin och ett mer barnvänligt alternativ, bestående av juice. Till dessert några rutor mörk choklad till de vuxna och pinnglass till de små.

Nu sover barnen, mätta och nöjda och vi ska gå en trappa ned och slöa framför TV:n med brasan sprakandes intill.

Aahh, det här är liiiiivet!
(Citat från The Djungelbok, när Baloo flyter ned med strömmen)

Ja, ja, efter några glas vin är detta det bästa jag kan åstadkomma...
Ha de å må gott där ute!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Wiiiiiiiiiiiii njut av ditt lov,det är du banne mig värd! Likaså glaset(en) vin, det kan göra underverk.

Nu är vi i Lidköpings, sambons födelsestad. Vi ska gå på 35 års fest i afton och nu ska jag faktiskt ut och rida, jag känner mig som ett barn på julafton då jag längtar så.