tisdag 6 januari 2009

Tillbaka till verkligheten

Ja, i morgon sisådär 7.10 bär det av mot jobbet igen, efter nästan 2 år hemma med sjukskrivningen innan förlossningen inräknad. Jag har precis packat barnens dagmammeväskor. Ja, jag vet - pappan är hemma och ska ta hand om inskolningen, men mitt kontrollbehov fattar inte det...

Undrar vad min kropp säger 6.30 i morgon när klockan ringer. Här har jag i flera, flera månader sovit till 7.30 MINST! Senast idag sov jag till 9.00 och för er som inte har barn kan jag berätta att det är en rejäl sovmorgon.

Sitter här och funderar på NÄR jag ska fatta att jag börjar jobba nu?!? Har inga fjärilar i magen, ingen oro, ingen nervositet, ingen stress. Antar att det kommer fortare än jag vill med dunder och brak. Grubblar också lite över vad jag ska ha med mej i morgon. Datorn kanske, almanackan kan ju vara bra, inga nycklar har jag för de lämnade jag i från mej när jag gick hem, plånboken, telefonen... Sen då? Mej själv och min vän/kollega/resekamrat är ju bra också.

Lillan har ju sovit sena mornar nu på sistone, dagssömnen har varit sådär, men hon har tagit igen det under natten. Under den som gick sov hon hela 14 timmar i sträck. Hur kommer man in i rätt fas igen? Ja, vi provar i dag med att inte sova middag - funkar än så länge - så får vi se om hon somnar tidigt så maken kan väcka henne tidigare än 9 i morgon. Sen ska hon ju vara hos dagmamman kl 8.30 under inskolningen och efter det redan kl 7. Jag undrar hur hennes sömnrutiner kommer se ut då?

Ja, om någon vecka har jag svar på alla mina funderingar och v 9 är jag ju ledig igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Efter som du är "fröken" så klarar du det hela med galans! Bara du kör/åker med försiktigt. Kramisar och lycka till.

Anonym sa...

Hej, du kommer att fixa det galant. Undervisningen och ta hand om frågvisa barn sitter i ryggmärgen! Lycka till nu :D