tisdag 6 januari 2009

Matsedeln till höger

Ja, den kommer ju bli aningens tunnare nu när jag börjar jobba. Från och med torsdag nästa vecka äter vi ju lunch på olika ställen hela familjen, så då blir det endast planering av middagen. Jo, måndagar är jag ju ledig på, så då kommer det finnas lunch också såklart.

Det ska bli lite skönt att bara behöva laga mat en gång per dag i stället för två. I gengäld får jag ju äta skollunchen och den håller väl inte riktigt den standard jag har... Den kommer för det första utkörd från ett centralkök och sen finns det bara en rätt att välja på. Har vi tur finns det olika pastasorter. Salladsbordet däremot är riktigt bra! Det görs på skolan och vår "mattant" är duktig på det.

Tur att vår dagmamma är en riktigt matmor, så jag vet att barnen får riktig mat!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Fick tipset från Marina att du bloggar. Kul att få titta in i din värld. Grattis till att ha blivit Fru och Till lilla tjejen som väl jag inte träffat. Kanske träffar dig när jag lämnar barn på dagis nu när du börjar jobba igen. 2år! Herregud det borde pirra ordentligt i magen. Kram A-C

Anonym sa...

Hejsan, hur gick det idag? :D

Fru S sa...

Välkommen hit A-C!