fredag 16 januari 2009

Första hela veckan avklarad

Och jag har:
  • Haft vakennatt OCH åkt och jobbat efteråt.
    Inte så jobbigt som jag trodde.
  • Lämnat hos dagmamman innan jobbet igen.
    Lika stressig som vanligt, speciellt när sonen promt skulle bajsa innan vi åkte.
  • Haft en dust med "rastvaktsgestapo"!
    En av mina kollegor har tagit på sej ansvaret att se till att alla, och då menar jag ALLA, är ute på rastvakt när de ska. Varje rast hörs "Jaha, vem är ute på rastvakt nu då?" Han tycker visst att jag, som inte ens vet om mitt schema håller, ska fylla alla luckor. De luckor som gapat tomma hela hösten. Han var på mej på lunchen på onsdag, samma diskussion på torsdag och när jag skulle gå hem kläcker han "Du ska inte känna att jag stressar dej med rastvakteriet." Jag, som i vanliga fall alltid är trevlig, svarar kort "Jasså?!?" Själv anser jag inte att det ligger på min lott akut fylla dessa luckor - han kan väl masa sej ut själv då om han är så himla orolig...
  • Försökt fått igång jobbhjärnan igen.
    Måste ju ha facit till veckans ord, så jag inte rättar fel. Hur stavas nu horisont - ett eller två r? Fram med telefonen och kollar i sms-ordboken. (Ja, jag skäms över detta, hoppas hjärnan kickstartar under helgen!)
  • Insett att inget har hänt på dessa två år jag varit ifrån jobbet.
    Alla är sej lika. Den som trodde sej veta bäst och mest, vet fortfarande bäst och mest. Den som tjatade mest, tjatar fortfarande mest. Den som krånglade mest, krånglar om möjligt ännu mer. Vaktis är lika trevlig som vanligt, även om vi har en ny vaktis. De stökiga eleverna stökar på som vanligt och har tyvärr inte det stöd de behöver osv. osv. osv...
  • Nya hastigheter på vägen till jobbet.
    Vissa 90-sträckor har blivit 80 (suck) och vissa 70-sträckor har också blivit 80, så det hela går väl på ett ut. Sen har vi nya parkeringar på andra sidan skolan. Mycket att komma ihåg tidigt på morgonen efter en vakennat. Till på köpet sitter en herrans massa kameror efter vägen. Tur att vi är fler i bilen. (Annars hade jag kört på en annan bil idag - hrm...)

Tjapp, allt är sej likt och jag kom snabbare än snabbt in i jobbet igen. 49 barn i 5:an att lära sej namnet på + vilken typ de är. Vem kan jag sätta press på? Vem har problem? Vem slinker undan? Vem kan mer än han/hon visar?

5 veckor till lov!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Rastvaktsfasicter tycker vi icke om!

Ja, jag kan tänka mig att inte mkt förändras, lustigt det där. Kämpa på :D