måndag 19 januari 2009

Snö, ledigt, ensamt och lysrör...

I natt har det snöat en hel del. Lillasyster försöker komma i overallen, men hon lyckas inte riktigt.

I dag har jag min lediga dag. Det är ganska skönt att få en långhelg. Sist jag jobbade låg min lediga dag på onsdag. Det var inte heller fel. Då jobbade man två dagar, var ledig en och sen var det bara torsdag och fredag kvar på veckan. Vad som är bäst har jag inte bestämt än - kanske helt enkelt att vara ledig en dag i veckan när det än må vara.

I dag åker pappan i familjen till Oslo på jobb. Det var visst någon fotbollsarena som skulle öppna och ha match under veckan. (lyssnade inte så noga...) I alla fall blir det premiär på lämning av bägge barnen alldeles själv i morgon. Har varnat resekompisen om att det kan bli eventuella förseningar i körschemat.

Vår lilla Fiffilur är nu så lång att hon räcker upp till strömbrytarna. Än så länge kan hon bara trycka där nere, hon når inte överdelen av knappen än. Det är ju lite skönt, för det blir inget tänd och släckande hela tiden. Å andra sidan tänder hon de hemska lysrören i köket stup i kvarten. I hate lysrör...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh härligt med ledig dag,det spelar ju eg ingen roll bara veckan blir kortare ;D